Osiem międzynarodowych praw konsumentów
Prawa pasażerów samolotów w Unii Europejskiej
Przewoźnicy lotniczy mają prawny obowiązek poinformowania pasażera o przysługujących mu prawach. Podajemy listę podstawowych praw pasażerów.
Kilka sytuacji, w których może znaleźć się pasażer samolotu zasługuje na szczególną uwagę.
Poniżej podajemy więcej informacji o przysługujących prawach na podstawie publikacji Komisji Europejskiej / Dyrekcji Generalnej ds Energii i Transportu.
- Prawo do zaspokojenia podstawowych potrzeb.
- Prawo do bezpieczeństwa.
- Prawo do informacji.
- Prawo do wyboru.
- Prawo do bycia wysłuchanym.
- Prawo do zadośćuczynienia.
- Prawo do edukacji konsumenckiej.
- Prawo do czystego środowiska.

Prawa pasażerów samolotów w Unii Europejskiej
Przewoźnicy lotniczy mają prawny obowiązek poinformowania pasażera o przysługujących mu prawach. Podajemy listę podstawowych praw pasażerów.
- Prawo do pełnej, rzetelnej i prawdziwej informacji.
- Prawo do wyciągu z najważniejszych przepisów.
- Prawo do informacji o cenie całkowitej.
- W przypadku zakupu biletu przez internet konsument nie ma prawa odstąpienia od umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy w przypadku podwyższenia ceny.
- Prawo do opieki.
- Prawa osób niepełnosprawnych i o ograniczonej możliwości poruszania się.
- Prawo do odszkodowania w przypadku odwołania lub znacznego opóźnienia rejsu oraz odmowy wpuszczenia na pokład.
- Prawo do zwrotu kosztu biletu wraz z ewentualnym bezpłatnym powrotem w przypadku odwołania lub znacznego opóźnienia rejsu oraz odmowy wpuszczenia na pokład.
- Prawo do zmiany planu podróży.
- Prawo do odszkodowania i zaliczki za szkody na osobie. Prawo do odszkodowania za szkody na bagażu.
Kilka sytuacji, w których może znaleźć się pasażer samolotu zasługuje na szczególną uwagę.
Poniżej podajemy więcej informacji o przysługujących prawach na podstawie publikacji Komisji Europejskiej / Dyrekcji Generalnej ds Energii i Transportu.
Prawa pasażera są moim zdaniem dość dobrze przestrzegane. Rzadko kiedy słyszy się, aby z tego tytułu ktoś miał jakieś większe problemy. Teraz każda firma walczy o Klienta, więc przewoźnicy lotniczy raczej dbają o swoich pasażerów.
OdpowiedzUsuńBardzo przydatny artykuł przed wakacjami!
OdpowiedzUsuń