Równość praw
Osoby niepełnosprawne i osoby o
ograniczonej sprawności ruchowej mają takie samo prawo do podróżowania
jak osoby bez takich ograniczeń.
Prawa te obejmują:
1. prawo do niedyskryminacji w trakcie rezerwacji oraz zakupu biletu;
2. prawo do podróżowania na tych samych warunkach co inni pasażerowie;
3. prawo do informacji o zasadach bezpieczeństwa stosowanych przez przewoźników lotniczych;
4. prawo do bezpłatnej pomocy na lotnisku i na pokładzie samolotu;
5. prawo do nieodpłatnego przewozu dwóch urządzeń umożliwiających poruszanie się.
Podstawowe znaczenie ma powiadomienie linii
lotniczej, biura podróży lub organizatora wycieczki o tym, że pasażer potrzebuje pomocy co najmniej na 48 godzin przed odlotem. Zarządzający lotniskiem zostanie o tym fakcie poinformowany oraz ponosi
odpowiedzialność za udzielenie pomocy do momentu przejścia przez bramkę i
zajęcia miejsca w samolocie. Od tego momentu odpowiedzialność za
zapewnienie pomocy przejmują linie lotnicze. Pomoc udzielana jest nieodpłatnie.
Więcej informacji, szczególnie przydatnych przy planowaniu podróży przedstawia poniższy film oraz można znaleźć tutaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz