Dokonaliśmy przeglądu możliwości przekazania przez konsumenta negatywnej opinii o usłudze i formach składania reklamacji do linii lotniczych. Niestety prawie nie ma co liczyć na załatwienie sprawy w szybki i tani sposób, czyli telefonicznie. Także użycie całkowicie bezpłatnego środka komunikacji elektronicznej - wysłanie e-mail jest często niemożliwe. Powód? Praktyka nieudostępniania pasażerowi adresu e-mail do kontaktu z działem reklamacji. Jednocześnie przewoźnicy wymagają podania adresu e-mail przez pasażera podczas rezerwacji! Uznajemy, że tego typu praktyka narusza równowagę stron umowy. Obecnie powszechnie wymaganą formą złożenia reklamacji jest użycie formularza na stronie internetowej przewoźnika (wyjątkiem są reklamacje bagażowe, które składa się na lotnisku). Narzucanie pasażerom formy składania reklamacji, co w praktyce oznacza brak wyboru jest ograniczaniem praw pasażerów. Zatem żądamy od każdej linii lotniczej, aby zapewniła pasażerom łatwy i szybki kontakt ze swoim działem reklamacji. Umieszczenie na stronie internetowej przewoźnika danych kontaktowych (numeru telefonu i adresu e-mail) w celu przekazania opinii i złożenia reklamacji przez konsumenta powinno być standardem!
Łączna liczba wyświetleń
Strony
Szukaj
Tu jesteśmy
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Popularne posty
-
Jednym z najczęściej podawanych powodów dużego opóźnienia lub odwołania rejsu jest wystąpienie niespodziewanej usterki technicznej. Tym s...
-
Do czego ma prawo pasażer, jeśli lot jest opóźniony? Co można zabrać na pokład, podróżując z małym dzieckiem? Jak zdążyć, gdy mamy przesia...
-
Obecne przepisy nie określają terminu udzielenia odpowiedzi na reklamację lotniczą. Dla pasażerów, który składają reklama...
-
Radzimy odlatującym na wakacje. Jeśli po wylądowaniu stwierdzisz, że zaginął Twój bagaż udaj się natychmiast do punktu "Lost & F...
-
Pierwszy tytuł "Linii Przyjaznej Pasażerom" w 2015 roku otrzymał przewoźnik, który prawa pasażerów lotniczych stara się egzekwow...
Archiwum Postów
Tagi
prawa pasażera
opóźniony rejs
informacja
odszkodowanie
odwołany rejs
prawa konsumenta
reklamacje
alternatywne metody rozwiązywania sporów (ADR)
opieka
nadzwyczajne okoliczności
regulacje
bilet
prawo do opieki
stowarzyszenie
bagaż
monitoring
petycja
Przyjazne Latanie
planowanie podróży
(ODR) online dispute resolution
jakość usług
odmowa wpuszczenia na pokład
punktualność
mediacje
prawo lotnicze
satysfakcja pasażera
zagubiony bagaż
Europejska Federacja Pasażerów
rezerwacja
zmiana planu podróży
LOT
Linia Przyjazna Pasażerom
Program EKO - Przyjazne Latanie
dzieci
ekologia
koncyliacja
linie lotnicze
media o nas
pomoc
prawo do bezpieczeństwa
produkty lotnicze
Deklaracja Europejskiego Pasażera
European Passenger Declaration
European Passengers’ Federation
Lufthansa
ULC
WE 1008/2008
WE261/2004
Wizz Air
intermodalność
kalkulator
karta pasażera
konferencja
ochrona lotnisk
opóźniony bagaż
orzeczenie Sądu Najwyższego z 7 lutego 2014 r
partnerzy
statut
strajk
wyrok Trybunału Europejskiego z 15 stycznia
ślad węglowy
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz