poniedziałek, 29 lipca 2013

Apel o rzetelne rozpatrywanie reklamacji pasażerskich - nadzwyczajne okoliczności

Komisja Europejska opublikowała listę tak zwanych nadzwyczajnych okoliczności, które mają rozwiać wątpliwości podczas rozpatrywania reklamacji pasażerskich. Celem tej listy jest wskazanie sytuacji, w których linie lotnicze mogą powoływać się na wydarzenia będące poza ich kontrolą, co zwalania je z obowiązku wypłaty odszkodowania (ale nie zwalnia z konieczności zapewnienia pasżerom opieki), a także okoliczności, gdy przewoźnik musi wypłacić pasażerom odszkodowanie za opóźniony lub odwołany rejs. Wśród sytuacji, których nie uznaje się za nadzwyczajne są: przyczyny techniczne stwierdzone podczas zaplanowanego przeglądu lub brak prawidłowego utrzymania samolotu, upłynięcie czasu pracy załogi samolotu w wyniku złego planowania lub brak dokumentacji lotu. Pełna lista nadzwyczajnych okoliczności (w języku angielskim) jest dostępna tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Archiwum Postów