BILET LOTNICZY



Prawa konsumenta podczas zakupu biletu lotniczego

Rezerwując i kupując bilet lotniczy warto pamiętać o trzech podstawowych prawach pasażera.  
  1. Prawo do pełnej, rzetelnej i prawdziwej informacji o ogólnych warunkach przewozu, łącznie z przepisami o odpowiedzialności przewoźnika. 
  2. Prawo do informacji o cenie całkowitej tj. zawierającej wszystkie wymagane składniki – obowiązujące taryfy lotnicze, a także wszystkie należne podatki, dopłaty, opłaty dodatkowe. Coraz więcej przewoźników pobiera opłaty np. za odprawę na lotnisku, które są "ukryte" w regulaminach.
  3. Prawo do odstąpienia od umowy w przypadku podwyższenia ceny biletu.
Jeśli, któreś z tych praw zostało naruszone poinformuj nas


Opłaty dodatkowe

Najczęściej doliczane opłaty przez przewoźników lotniczych dotyczą:

  • odprawy pasażerskiej na lotnisku,
  • odprawy pasażerskiej on-line,
  • odprawy bagażu rejestrowanego,
  • bagażu niestandardowego, tj. ponad wymiarowym, nadbagażem, sprzętem sportowym,
  • obsługi płatności (różnej wysokości ze względu na środek płatniczy), 
  • zmiany danych osobowych,
  • zmiany trasy lotu,
  • zmiany daty albo godziny podróży.

1 komentarz:

  1. Właśnie tego szukałem, dziękuje. Choć zapis z opłatą za zmianę trasę lotu jest trochę zbyt ogólny..

    OdpowiedzUsuń