środa, 23 grudnia 2015

Lataj świadmomie nie tylko od święta

Jeśli planujesz podróż samolotem w Święta, to przypominamy: 

Przed podróżą - kupując bilet dowiedz się czy można w nim zmienić daty, ile to kosztuje oraz czy w razie czego możesz go zwrócić. 
Jeśli Twój lot zostanie opóźniony lub odwołany, linia lotnicza ma obowiązek się Tobą zaopiekować, czyli poinformować co się dzieje i co będzie dalej, nakarmić, napoić, a w razie potrzeby ulokować w hotelu (nieważne czy to ze względu na pogodę czy usterkę techniczną). Jeśli któregoś z tych obowiązków linia nie dopełni i musisz ponieść wydatki, zachowaj rachunki oraz złóż reklamację. 

Jeżeli odprawiasz się w Internecie, to zrób to odpowiednio wcześniej. Każda linia ma inne widełki czasowe, ale jeśli się spóźnisz z odprawą, to trzeba będzie sporo dopłacić. Jeśli natomiast odprawa jest na lotnisku, to należy być przy stanowisku najpóźniej godzinę przed odlotem (30-45 minut przed odlotem samolotu zamykają się tzw. check-iny). 
Jeśli Twój bagaż nie doleci wraz z Tobą należy zgłosić to obsłudze lotniska (Lost Luggage, Lost&Found), wypełnić dokumenty i czekać na bagaż, który ma zostać dostarczony do miejsca Twojego pobytu. Możesz również kupić rzeczy pierwszej potrzeby, które zostały w ‘zagubionym’ bagażu, zachować rachunki i następnie napisać reklamację do przewoźnika o zwrot kosztów. 
Za zniszczenie walizki lub zagubienie bagażu linie lotnicze ponoszą odpowiedzialność do górnej granicy około 5.500 PLN. Obowiązek udowodnienia poniesionej szkody spoczywa na Tobie. W razie zagubienia bagażu, trudno jest oszacować pełną wartość utraconych przedmiotów, dlatego warto jest załączyć do reklamacji posiadane rachunki. Sposobem na udokumentowanie zawartości bagażu może być również zrobienie jego zdjęć przed wylotem i dokładnej listy spakowanych przedmiotów. Jednak pamiętaj, że przewoźnicy w warunkach przewozu wyłączają swoją odpowiedzialność za cenne rzeczy wkładane do bagażu. 

Lataj świadomie i zabierz w podróż Kartę Pasażera Przyjaznego Latania. Wypełni formularz online i kartę otrzymasz automatycznie na Twój adres mailowy. Podczas podróży lotniczej trzymaj ją zawsze pod ręką, gdyż zawiera praktyczną instrukcję postępowania. 
Karta pokładowa tzw. boarding card, to dowód na to, że dokonano odprawy biletowej. Zachowaj ją, a szczególnie, gdy były jakieś nieregularności po drodze i będziesz chcieć dochodzić roszczeń. 
Po ósme życzymy Ci, aby nie było żadnych problemów po drodze :) Ale w razie czego dzwoń do nas i pytaj: +48 737 483 737 lub zgłoś problem on-line (24/7) za pomocą naszego systemu internetowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne posty

Archiwum Postów