Poseł Parlamentu Europejskiego oraz sprawozdawca Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów - Hans-Peter Mayer - przygotował projekt opinii w sprawie wniosku o zmianę rozporządzenia (WE) nr 261/2004. W dokumencie z 17 września 2013 r., poseł sprawozdawca proponuje ograniczyć maksymalny czas oczekiwania w samolocie do dwóch godzin opóźnienia. Dla podróży do 3 500 km i rejsach wewnątrz UE oraz opóźnieniu o co najmniej trzy godziny, pasażer powinien mieć prawo do maksymalnego odszkodowania wysokości €250. W przypadku opóźnienia wynoszącego co najmniej pięć godzin dla rejsów 3 500 km lub dłuższych, maksymalne odszkodowanie ma wynieść €600. W sytuacji nadzwyczajnej, która powoduje opóźnienia lub odwołanie lotów, linie lotnicze powinny być zobowiązane do pokrycia kosztów zakwaterowania w hotelu przez maksymalnie trzy noce, do €150 za nocleg. Link do projektu opinii znajduje się tutaj.
Łączna liczba wyświetleń
Strony
Szukaj
Tu jesteśmy
środa, 25 września 2013
wtorek, 17 września 2013
Eurodeputowani za wzmocnieniem praw pasażerów samolotów w debacie Komisji Transportu
Prawa
pasażerów należy wzmocnić, aby
uniemożliwić liniom lotniczym nadużywanie
"nadzwyczajnych okoliczności" do niewypłacania
odszkodowań za opóźnienia lub odmowy przyjęcia na pokład, powiedzieli Eurodeputowani w
trakcie debaty Komitetu Transportu
w poniedziałek, 16 września br. Poseł Parlamentu Europejskiego Georges Bach (EPP, LU) prezentując raport w sprawie wniosku Komisji
Europejskiej o zmianę obecnie obowiązującego rozporządzenia (KE)
261/2004 stwierdził, że pasażerowie
powinni mieć prawo do odszkodowania
wysokości €300 już po 3 godzinach opóźnienia rejsu w Europie.
Stanowisko to jest w pełni zgodne z naszym apelem w kampanii konsumenckiej, ogłoszonej 3 września br. Więcej informacji i
wnioski z debaty Eurodeputowanych znajdują się w materiale prasowym tutaj.
niedziela, 15 września 2013
Punktualność przylotów w Europie w sierpniu: 85,64%
Prezentujemy najnowszy raport punktualności przylotów 50-ciu europejskich przewoźników (FlightStats). W sierpniu 18 z 50 linii lotniczych osiągnęło współczynnik ponad 90% punktualnych przylotów (dotarcie do wyjścia na lotnisko). Punktualność przylotów w całej grupie wyniosła 85,64%, w porównaniu z 83,37% w lipcu. Procent odwołanych rejsów spadł nieznacznie do 0,42 z 0,57 w poprzednim miesiącu. Raport za sierpień 2013 znajduje się tutaj. Sprawdź czego możesz się spodziewać, przed wyborem przewoźnika!
wtorek, 3 września 2013
Pomóż nam obronić prawa pasażerów lotniczych w Unii Europejskiej!
Ruszyła kampania konsumencka „Pomóż nam obronić prawa pasażerów lotniczych w Unii Europejskiej”. Trzy
spośród proponowanych przez Komisję Europejską zmian obecnego Rozporządzenia
(WE) 261/2004 pogarszają ochronę pasażerów, utrudniają egzekwowanie ich praw i
czynią podróże lotnicze mniej przyjaznymi. Propozycje są sprzeczne z polityką Unii, która ma zapewniać
wysoki poziom ochrony konsumentów (Art. 38 Karty Praw Podstawowych UE). Z tego
powodu zbierane są podpisy pod petycją do Parlamentu Europejskiego. Jeszcze nie jest za późno, aby powstrzymać niekorzystne zmiany dla
podróżujących samolotami w Unii Europejskiej!
Petycja znajduje się pod linkiem oraz dotyczy trzech sytuacji i praw pasażerów.
Petycja znajduje się pod linkiem oraz dotyczy trzech sytuacji i praw pasażerów.
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Popularne posty
-
Jednym z najczęściej podawanych powodów dużego opóźnienia lub odwołania rejsu jest wystąpienie niespodziewanej usterki technicznej. Tym s...
-
Do czego ma prawo pasażer, jeśli lot jest opóźniony? Co można zabrać na pokład, podróżując z małym dzieckiem? Jak zdążyć, gdy mamy przesia...
-
Obecne przepisy nie określają terminu udzielenia odpowiedzi na reklamację lotniczą. Dla pasażerów, który składają reklama...
-
Radzimy odlatującym na wakacje. Jeśli po wylądowaniu stwierdzisz, że zaginął Twój bagaż udaj się natychmiast do punktu "Lost & F...
-
Pierwszy tytuł "Linii Przyjaznej Pasażerom" w 2015 roku otrzymał przewoźnik, który prawa pasażerów lotniczych stara się egzekwow...
Archiwum Postów
Tagi
prawa pasażera
opóźniony rejs
informacja
odszkodowanie
odwołany rejs
prawa konsumenta
reklamacje
alternatywne metody rozwiązywania sporów (ADR)
opieka
nadzwyczajne okoliczności
regulacje
bilet
prawo do opieki
stowarzyszenie
bagaż
monitoring
petycja
Przyjazne Latanie
planowanie podróży
(ODR) online dispute resolution
jakość usług
odmowa wpuszczenia na pokład
punktualność
mediacje
prawo lotnicze
satysfakcja pasażera
zagubiony bagaż
Europejska Federacja Pasażerów
rezerwacja
zmiana planu podróży
LOT
Linia Przyjazna Pasażerom
Program EKO - Przyjazne Latanie
dzieci
ekologia
koncyliacja
linie lotnicze
media o nas
pomoc
prawo do bezpieczeństwa
produkty lotnicze
Deklaracja Europejskiego Pasażera
European Passenger Declaration
European Passengers’ Federation
Lufthansa
ULC
WE 1008/2008
WE261/2004
Wizz Air
intermodalność
kalkulator
karta pasażera
konferencja
ochrona lotnisk
opóźniony bagaż
orzeczenie Sądu Najwyższego z 7 lutego 2014 r
partnerzy
statut
strajk
wyrok Trybunału Europejskiego z 15 stycznia
ślad węglowy