Warto sporządzić sobie listę rzeczy, które należy zawsze zabierać ze sobą do samolotu w bagażu podręcznym. Dzięki temu opóźnienie samolotu lub nieoczekiwany nocleg na lotnisku transferowym będzie można przeżyć w dobrej kondycji. Listę sugerowanych rzeczy do zabrania oraz więcej informacji znajdziesz na portalu o rodzinnym podróżowaniu. Polecamy - szczególnie przydatne przed rozpoczynającymi się rodzinnymi majówkami!
Łączna liczba wyświetleń
Strony
Szukaj
Tu jesteśmy
poniedziałek, 29 kwietnia 2013
piątek, 26 kwietnia 2013
Uwaga na opłaty dodatkowe w podróży
Coraz więcej przewoźników wprowadza dodatkowe opłaty za czynności, które dotychczas były zwykle wliczone w cenę biletu. Przykładowo, niektóre
z linii lotniczych za wydruk karty pokładowej na lotnisku pobierają
opłatę (do 332zł od pasażera!). Rezerwując bilet lotniczy, warto
upewnić się w regulaminie jakie są zasady odprawy i czy nie jest ona obowiązkowo
płatna (np. 33zł od pasażera). Dobrym rozwiązaniem jest dokonanie odprawy w internecie i przesłanie karty
pokładowej na swój telefon komórkowy. Jednak nie wszystkie linie lotnicze to umożliwiają. Więcej o prawach pasażera przy zakupie biletu znajdziesz w zakładce bilet lotniczy.
środa, 24 kwietnia 2013
Krótki przegląd podstawowych zasad w opłatach bagażowych
Podajemy kilka wskazówek co robić, aby uniknąć lub obniżyć wysokość opłat bagażowych. Zasady te odnoszą się do większości linii lotniczych.
Unikniesz opłaty, jeśli posiadasz jedynie bagaż, który wniesiesz na pokład samolotu oraz jest on wystarczająco mały i zmieści się pod poprzedzającym fotelem. Więcej informacji znajdziesz w zakładce bagaż.
wtorek, 23 kwietnia 2013
Odwołanie rejsu z powodu strajku
W sytuacji odwołania rejsu z powodu strajku, linia lotnicza ma obowiązek skontaktować się z pasażerem niezwłocznie i zaproponować rozwiązanie. Solidny przewoźnik organizuje transport zastępczy na porównywalnych warunkach - rejs inną linią lotniczą. Pasażer ma także prawo zmienić daty podróży na późniejszą lub całkowicie
zrezygnować z podróży i żądać zwrotu ceny biletu. Zwrot za bilet powinien nastąpić w ciągu siedmiu dni. Więcej informacji znajdziesz w zakładce opóźniony / odwołany rejs w części: strajk i odwołany rejs.
czwartek, 18 kwietnia 2013
Przewóz bagażu - reklamacja
Podpowiadamy, jakie masz prawa przy reklamacji dotyczącej bagażu.
Jeśli po wylądowaniu stwierdziłeś na lotnisku, że zaginął Twój bagaż rejestrowany udaj się do punktu informacyjnego (Lost & Found), wypełnij formularz nieprawidłowości bagażowej tzw. PIR (Property Irregularity Report) i zachowaj jego kopię. Możesz wystąpić do przewoźnika o zwrot poniesionych kosztów, związanych z zakupem środków pierwszej potrzeby. Więcej wskazówek znajdziesz w zakładce bagaż.
sobota, 13 kwietnia 2013
Aktualne problemy prawa lotniczego
11-12 kwietnia 2013 r. w Rzeszowie odbyła się Konferencja Ogólnopolska poświęcona aktualnym problemom prawa lotniczego,
zorganizowana przez Europejskie Stowarzyszenie Studentów Prawa ELSA.
Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie wzięło udział w
dwudniowych dyskusjach na temat kształtu ustawodawstwa i podniesienia
świadomości pasażerów o posiadanych przez nich prawach.
Więcej o konferencji czytaj w artykułach na stronie ELSA, na podkarpackim portalu opinii BiznesiStyl.pl oraz na stronie rzeszowskiej telewizji regionalnej TVP.pl
czwartek, 11 kwietnia 2013
poniedziałek, 8 kwietnia 2013
Eko - Przyjazne Latanie
Czy wiesz, że stale wprowadzane
rozwiązania techniczne powodują, że samoloty emitują dzisiaj 50% mniej
dwutlenku węgla oraz 90% mniej dymu i niespalonych węglowodorów niż 50 lat
temu? Będąc świadomymi konsumentami możemy pomóc i
zmniejszyć nasze węglowe ślady. Ogłaszamy program: Eko - Przyjazne Latanie! Przyłącz się!
wtorek, 2 kwietnia 2013
Przydatne informacje: opóźniony/odwołany rejs
Jak radzić sobie z opóźnieniem rejsu? Prawo pasażera do opieki na lotniskach UE. Pasażer znacznie opóźnionego rejsu ma prawo do zryczałtowanego odszkodowania
(od 250 do 600 EUR). Więcej informacji tutaj.
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Popularne posty
-
Jednym z najczęściej podawanych powodów dużego opóźnienia lub odwołania rejsu jest wystąpienie niespodziewanej usterki technicznej. Tym s...
-
Do czego ma prawo pasażer, jeśli lot jest opóźniony? Co można zabrać na pokład, podróżując z małym dzieckiem? Jak zdążyć, gdy mamy przesia...
-
Obecne przepisy nie określają terminu udzielenia odpowiedzi na reklamację lotniczą. Dla pasażerów, który składają reklama...
-
Radzimy odlatującym na wakacje. Jeśli po wylądowaniu stwierdzisz, że zaginął Twój bagaż udaj się natychmiast do punktu "Lost & F...
-
Pierwszy tytuł "Linii Przyjaznej Pasażerom" w 2015 roku otrzymał przewoźnik, który prawa pasażerów lotniczych stara się egzekwow...
Archiwum Postów
Tagi
prawa pasażera
opóźniony rejs
informacja
odszkodowanie
odwołany rejs
prawa konsumenta
reklamacje
alternatywne metody rozwiązywania sporów (ADR)
opieka
nadzwyczajne okoliczności
regulacje
bilet
prawo do opieki
stowarzyszenie
bagaż
monitoring
petycja
Przyjazne Latanie
planowanie podróży
(ODR) online dispute resolution
jakość usług
odmowa wpuszczenia na pokład
punktualność
mediacje
prawo lotnicze
satysfakcja pasażera
zagubiony bagaż
Europejska Federacja Pasażerów
rezerwacja
zmiana planu podróży
LOT
Linia Przyjazna Pasażerom
Program EKO - Przyjazne Latanie
dzieci
ekologia
koncyliacja
linie lotnicze
media o nas
pomoc
prawo do bezpieczeństwa
produkty lotnicze
Deklaracja Europejskiego Pasażera
European Passenger Declaration
European Passengers’ Federation
Lufthansa
ULC
WE 1008/2008
WE261/2004
Wizz Air
intermodalność
kalkulator
karta pasażera
konferencja
ochrona lotnisk
opóźniony bagaż
orzeczenie Sądu Najwyższego z 7 lutego 2014 r
partnerzy
statut
strajk
wyrok Trybunału Europejskiego z 15 stycznia
ślad węglowy