poniedziałek, 25 marca 2013

6 ważnych rad, gdy leci z Tobą małolat

Podróżowanie z małym dzieckiem to często nie lada wyzwanie dla ich opiekunów. Warto zawczasu wszystko dokładnie zaplanować, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, oszczędzić niepotrzebnych emocji i stresu sobie i dziecku, a nawet współpasażerom. Czytaj więcej w zakładce: PODRÓŻ Z DZIECKIEM.

sobota, 16 marca 2013

Nowe propozycje zmieniające prawa pasażerów linii lotniczych

Komisja Europejska proponuje zmienić prawa pasażerów w czterech ważnych obszarach. Aktualizacja ma dotyczyć:

1. Usunięcia niepewności prawnej: prawo do informacji na temat opóźnienia lub odwołania lotu; nadzwyczajne okoliczności; prawa przysługujące w przypadku dużych opóźnień i opóźnień z powodu przestoju na płycie; ustalenie planu postępowania awaryjnego; prawo do zmiany planu podróży i prawa w zakresie zastępczego połączenia lotniczego.
 
2. Nowych praw: w przypadku zmiany rozkładu; błędów ortograficznych w nazwach/nazwiskach; nowe prawa w odniesieniu do niewłaściwej obsługi bagażu i wymogów w zakresie przejrzystości dotyczących bagażu podręcznego i rejestrowanego.

3. Egzekwowania prawa, procedury wnoszenia skarg i sankcje wzmocnienie nadzoru nad przewoźnikami lotniczymi przez organy krajowe i europejskie (monitorowanie i wspólne dochodzenia), a także zwiększenie skuteczności rozpatrywania skarg i egzekwowania indywidualnych praw (w tym wymóg udzielenia przez przewoźnika lotniczego odpowiedzi na skargi w terminie dwóch miesięcy); upadłość. 

4. Nieproporcjonalnych obciążeń finansowych*: ograniczenia w zakresie pomocy; ograniczenia dotyczące działalności regionalnej; podział obciążeń ekonomicznych.

Informacja na podstawie komunikatu prasowego Komisji Europejskiej z dnia 13 marca 2013r.

* niektóre z tych propozycji niekorzystne dla pasażerów!

czwartek, 14 marca 2013

Osiem międzynarodowych praw konsumentów

John F. Kennedy przemawiając w Kongresie 15 marca w 1962 roku wymienił siedem praw konsumentów. W 1999 roku dodano jeszcze jeden punkt. Osiem międzynarodowych praw konsumentów znajdziesz tutaj.

wtorek, 12 marca 2013

Przyjazne Latanie - EU Air Passenger Watchdog


Pierwsza w Polsce organizacja konsumencka na rzecz praw pasażerów w transporcie lotniczym! Monitorujemy usługi lotnicze, wyrażamy opinie pasażerów i zmieniamy jakość podróżowania.

Jesteśmy ekspertami w podróżach lotniczych. W profesjonalny sposób zbieramy opinie o jakości usług lotniczych, prowadzimy badania oraz pomagamy pasażerom. Pracujemy na rzecz inicjowania i wprowadzania korzystnych rozwiązań dla pasażerów lotniczych. Na pierwszym miejscu stawiamy dobro i satysfakcję pasażera.

Więcej o nas i statut organizacji znajdziesz tutaj.

Popularne posty

Archiwum Postów