Podróżowanie
z małym dzieckiem to często nie lada wyzwanie dla ich opiekunów. Warto zawczasu
wszystko dokładnie zaplanować, aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek,
oszczędzić niepotrzebnych emocji i stresu sobie i dziecku, a nawet
współpasażerom. Czytaj więcej w zakładce: PODRÓŻ Z DZIECKIEM.
Łączna liczba wyświetleń
Strony
Szukaj
Tu jesteśmy
poniedziałek, 25 marca 2013
sobota, 16 marca 2013
Nowe propozycje zmieniające prawa pasażerów linii lotniczych
Komisja Europejska proponuje zmienić prawa pasażerów w czterech ważnych obszarach. Aktualizacja ma dotyczyć:
1. Usunięcia niepewności prawnej:
prawo do informacji na temat opóźnienia lub odwołania lotu;
nadzwyczajne okoliczności; prawa przysługujące w przypadku dużych
opóźnień i opóźnień z powodu przestoju na płycie; ustalenie planu
postępowania awaryjnego; prawo do zmiany planu podróży i prawa w
zakresie zastępczego połączenia lotniczego.
2. Nowych praw:
w przypadku zmiany rozkładu; błędów ortograficznych w
nazwach/nazwiskach; nowe prawa w odniesieniu do niewłaściwej obsługi
bagażu i wymogów w zakresie przejrzystości dotyczących bagażu
podręcznego i rejestrowanego.
3. Egzekwowania prawa, procedury wnoszenia skarg i sankcje
wzmocnienie nadzoru nad przewoźnikami lotniczymi przez organy krajowe i
europejskie (monitorowanie i wspólne dochodzenia), a także zwiększenie
skuteczności rozpatrywania skarg i egzekwowania indywidualnych praw (w
tym wymóg udzielenia przez przewoźnika lotniczego odpowiedzi na skargi w
terminie dwóch miesięcy); upadłość.
4. Nieproporcjonalnych obciążeń finansowych*: ograniczenia w zakresie pomocy; ograniczenia dotyczące działalności regionalnej; podział obciążeń ekonomicznych.
Informacja na podstawie komunikatu prasowego Komisji Europejskiej z dnia 13 marca 2013r.
* niektóre z tych propozycji są niekorzystne dla pasażerów!
* niektóre z tych propozycji są niekorzystne dla pasażerów!
piątek, 15 marca 2013
Przydatne informacje w planowaniu i podczas podróży
Zamieściliśmy informacje z linkami do przydatnych stron. Więcej informacji tutaj.
czwartek, 14 marca 2013
Osiem międzynarodowych praw konsumentów
John F. Kennedy przemawiając w Kongresie 15 marca w 1962 roku wymienił siedem praw konsumentów. W 1999 roku dodano jeszcze jeden punkt. Osiem międzynarodowych praw konsumentów znajdziesz tutaj.
wtorek, 12 marca 2013
Przyjazne Latanie - EU Air Passenger Watchdog
Pierwsza w Polsce organizacja konsumencka na rzecz praw pasażerów w transporcie lotniczym! Monitorujemy usługi lotnicze, wyrażamy opinie pasażerów i zmieniamy jakość podróżowania.
Jesteśmy ekspertami w podróżach lotniczych. W profesjonalny sposób zbieramy opinie o jakości usług lotniczych, prowadzimy badania oraz pomagamy pasażerom. Pracujemy na rzecz inicjowania i wprowadzania korzystnych rozwiązań dla pasażerów lotniczych. Na pierwszym miejscu stawiamy dobro i satysfakcję pasażera.
Więcej o nas i statut organizacji znajdziesz tutaj.
Subskrybuj:
Posty (Atom)
Popularne posty
-
Jednym z najczęściej podawanych powodów dużego opóźnienia lub odwołania rejsu jest wystąpienie niespodziewanej usterki technicznej. Tym s...
-
Do czego ma prawo pasażer, jeśli lot jest opóźniony? Co można zabrać na pokład, podróżując z małym dzieckiem? Jak zdążyć, gdy mamy przesia...
-
Obecne przepisy nie określają terminu udzielenia odpowiedzi na reklamację lotniczą. Dla pasażerów, który składają reklama...
-
Radzimy odlatującym na wakacje. Jeśli po wylądowaniu stwierdzisz, że zaginął Twój bagaż udaj się natychmiast do punktu "Lost & F...
-
Pierwszy tytuł "Linii Przyjaznej Pasażerom" w 2015 roku otrzymał przewoźnik, który prawa pasażerów lotniczych stara się egzekwow...
Archiwum Postów
Tagi
prawa pasażera
opóźniony rejs
informacja
odszkodowanie
odwołany rejs
prawa konsumenta
reklamacje
alternatywne metody rozwiązywania sporów (ADR)
opieka
nadzwyczajne okoliczności
regulacje
bilet
prawo do opieki
stowarzyszenie
bagaż
monitoring
petycja
Przyjazne Latanie
planowanie podróży
(ODR) online dispute resolution
jakość usług
odmowa wpuszczenia na pokład
punktualność
mediacje
prawo lotnicze
satysfakcja pasażera
zagubiony bagaż
Europejska Federacja Pasażerów
rezerwacja
zmiana planu podróży
LOT
Linia Przyjazna Pasażerom
Program EKO - Przyjazne Latanie
dzieci
ekologia
koncyliacja
linie lotnicze
media o nas
pomoc
prawo do bezpieczeństwa
produkty lotnicze
Deklaracja Europejskiego Pasażera
European Passenger Declaration
European Passengers’ Federation
Lufthansa
ULC
WE 1008/2008
WE261/2004
Wizz Air
intermodalność
kalkulator
karta pasażera
konferencja
ochrona lotnisk
opóźniony bagaż
orzeczenie Sądu Najwyższego z 7 lutego 2014 r
partnerzy
statut
strajk
wyrok Trybunału Europejskiego z 15 stycznia
ślad węglowy