W marcu 2013
r. Przyjazne Latanie przekazało do Urzędu Lotnictwa Cywilnego opinię w sprawie proponowanych
zmian w zasadach odszkodowania i udzielania pomocy pasażerom w przypadku odmowy
przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.
Uznajemy, że
jednym z kluczowych praw konsumenta jest prawo do informacji, a naszym celem
jest rozwiązanie problemu związanego z egzekwowaniem praw pasażerów. Informacje
o opóźnieniach i odwołaniach są potrzebne zarówno konsumentom, jak i organom
regulacyjnym. Pierwsi mogą dokonywać najlepszych wyborów na rynku, drudzy
egzekwować jakość usług dla upewnienia się, że uzasadnione oczekiwania
pasażerów są spełnione.
Z tych
powodów wnioskowaliśmy o stworzenie obowiązkowego systemu informowania
pasażerów o powstałych opóźnieniach i odwołanych lotach. Tego typu rozwiązanie
jest z sukcesem stosowane w USA od wielu lat.
Z
satysfakcją informujemy, że stanowisko Rządu Rzeczypospolitej Polskiej z 26
kwietnia br. jest zbieżne z wcześniej przekazanym wnioskiem Stowarzyszenia
Przyjazne Latanie w tej sprawie.
Pełny tekst
projektu stanowiska Rządu RP w sprawie wniosku Parlamentu Europejskiego i Rady
zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 261/2004 ustanawiające wspólne zasady
odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład
albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów oraz rozporządzenie (WE) 2027/97 w
sprawie odpowiedzialności przewoźnika lotniczego w odniesieniu do
przewozu drogą powietrzną pasażerów oraz ich bagażu znajduje się tutaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz